Ile kosztują opony w sklepie OPONUM?

Ceny brutto opon do samochodów osobowych włącznie z kartonowym opakowaniem i dostawą:

Średnica R13 – cena od 45 zł do 65 zł
Średnica R14 – cena od 50 zł do 75 zł
Średnica R15 – cena od 55 zł do 100 zł
Średnica R16 – cena od 60 zł do 110 zł
Średnica R17 – cena od 65 zł do 140 zł
Średnica R18 – cena od 70 zł do 170 zł
Średnica R19 – cena od 75 zł do 200 zł

Ceny opon do samochodów dostawczych włącznie z kartonowym opakowaniem i dostawą:

Średnica R13 – cena od 50 zł do 70 zł
Średnica R14 – cena od 55 zł do 90 zł
Średnica R15 – cena od 60 zł do 110 zł
Średnica R16 – cena od 65 zł do 180 zł

Ceny zawierają się w podanych limitach niezależnie od marki producenta opony. Nawet najlepsze marki wyceniamy w podanych granicach.

Wpisz rozmiar poszukiwanej opony w poniższe pole znajdujące się na stronie głównej po czym naciśnij klawisz WYSZUKAJ. Przejdź do sklepu…

Sklep wyszuka opony o podanym rozmiarze i wyświetli je wraz ze zdjęciami, cenami i informacją o dostępności par i kompletów w taki sposób:

Kliknij na zdjęciu opony by uzyskać więcej zdjęć i informacji o oponie.  Przejdź do sklepu…

Każda opona w sklepie OPONUM poddawana jest badaniu ciśnieniowemu, które wykonywane jest w celu wykrycia ewentualnych perforacji bieżnika lub ścianek opony. W procesie tym opona napełniana jest powietrzem do ciśnienia nominalnego, po czym umieszczana jest w wannie z wodą. Wydostające się z opony pęcherzyki powietrza pozwalają zlokalizować najmniejsze perforacje, niewyjęty gwóźdź lub inne ciało obce.

Wszystkie oferowane przez OPONUM opony spełniają wymagania kodeksu drogowego.

Sklep OPONUM oferuje wyłącznie opony używane dobrej jakości. Wszystkie oferowane przez OPONUM opony spełniają wymagania kodeksu drogowego.

Każda opona jest wnikliwie oceniana przez naszych techników, sprawdzana ciśnieniowo, myta oraz impregnowana środkiem do pielęgnacji opon zapobiegającym starzeniu gumy.

Każda opona jest zapakowana w kartonowe pudło, aby ułatwić Państwu przenoszenie i przechowywanie opon.

Zamieszczone fotografie pokazują Państwu dokładnie tą oponę, którą Państwo kupujecie.

Dostawa opon jest bezpłatna.

W przypadku płatności gotówką do rąk kuriera przy odbiorze towaru, pobieramy 5zł tytułem realizacji usługi „za pobraniem”.

Opony wysyłamy w terminie krótszym niż 24h. Zamówienia złożone do godziny 12:00 realizowane są tego samego dnia. Zazwyczaj przesyłki docierają w dniu następnym. W wyjątkowych sytuacjach mogą zostać dostarczone w terminie 3 dni roboczych licząc od momentu przyjęcia zamówienia.

W przypadku płatności przelewem tradycyjnym czas realizacji dostawy liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na konto OPONUM.

Przesyłamy Państwu informacje o statusie realizacji każdego zamówienia. Dodatkowo możliwe jest śledzenie każdej przesyłki na podstawie numeru listu przewozowego współpracującego z nami przewoźnika DPD.

Szczegółowe zasady zwrotu towarów opisane są w Regulaminie sklepu OPONUM w §9.

Klientom indywidualnym przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.

Wszystkie oferowane przez OPONUM opony spełniają wymagania kodeksu drogowego.

Opony używane pozyskiwane przez OPONUM z terenu Unii Europejskiej poddawane są drobiazgowej kontroli jakości. Dobrej jakości opony, które trafiają do nas głównie z wypożyczalni samochodów, flot transportowych, warsztatów samochodowych, punktów serwisowych oraz hurtowni, zostają przez nas starannie ocenione i tylko niewielka część z nich zostaje zaklasyfikowana do dalszego używania.

W procesie selekcji szczególną uwagę zwracamy na najmniejsze choćby wady opon, do których należą między innymi:

  • perforacje i widoczne ślady po naprawach perforacji za pomocą kołków lub łatek, zarówno ścianek opon jak i bieżnika,
  • deformacje opony i pojawiające się na barku lub boku opony wybrzuszenia, będące następstwem uderzenia lub zadrapania,
  • nadmierne zużycie bieżnika po jednej ze stron opony oraz widoczne zadrapania na krawędziach wzdłużnych,
  • nadmiernie wypolerowana i regularna powierzchnia występująca tylko po jednej stronie bieżnika będąca wynikiem niewłaściwego nachylenia koła do pionu,
  • nadmierne zużycie bieżnika w środkowej części opony powodowane przedłużoną eksploatacją z nadmiernym ciśnieniem w oponie,
  • nadmierne zużycie barków opony najczęściej powodowane zbyt niskim ciśnieniem w oponie,
  • nieregularne zużycie bieżnika przypominające fale lub całkowicie nieregularne zużycie powodowane najczęściej przez nieprawidłową geometrię kół, szczególnie tylnej osi lub przez niesprawne zawieszenie samochodu,
  • naderwania gumy powodowane najczęściej agresywnym stylem jazdy samochodem,
  • zniekształcenia bieżnika połączone z odsłonięciem metalowej osnowy opony powodowane najczęściej przeciążeniem opon ponad ich znamionową nośność,
  • oderwanie czoła bieżnika wynikające najczęściej z przegrzania opony wynikającego z jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach lub z nadmiernym obciążeniem,
  • miejscowe wytarcie i zużycie bieżnika powodowane najczęściej nagłym hamowaniem lub wadami układu hamulcowego,
  • przecięcie opony najczęściej na jej boku,
  • pęknięcia boku opony powodowane najczęściej nadmiernym działaniem ozonu, promieni słonecznych, a także działaniem wysokiej temperatury otoczenia,
  • ślady zmiękczenia lub wykruszenia gumy najczęściej będące wynikiem stałego kontaktu z paliwami, smarami i olejami,
  • przerwanie drutówki w okolicy stopki opony lub uszkodzenie stopki opony najczęściej będące wynikiem użycia nieprawidłowych narzędzi przy wymianie opon,
  • odbarwienie lub nieregularności wnętrza opony (tzw. kopy butylowej) charakteryzujące się pojawieniem ciemniejszej linii biegnącej po wewnętrznym obwodzie opony, co najczęściej oznacza, że opona była użytkowana bez powietrza.

Poniżej podsumowujemy w zwięzły sposób wymagania kodeksu drogowego dla opon, a w dalszej części opisu przytaczamy pełne brzmienie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w tych fragmentach, które dotyczą ogumienia pojazdów.

Zgodnie z polskim ustawodawstwem opony montowane na jednej osi powinny być:

  • tej samej marki
  • tego samego typu
  • tego samego rozmiaru
  • tej samej kategorii użytkowania, np. droga, śnieg, 4×4
  • posiadać tą samą rzeźbę bieżnika
  • posiadać bieżnik o wysokości co najmniej 1,6 mm
  • posiadać jednakową konstrukcję tzn. diagonalną lub radialną
  • posiadać ten sam indeks prędkości
  • posiadać ten sam indeks nośności

Aktami regulującymi przepisy ruchu drogowego oraz wyposażenie pojazdów są:

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2017 poz. 1260)

Istotne zapisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w tych fragmentach, które dotyczą ogumienia pojazdów:

§10 ust. 1
Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
Oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”

§11 ust. 5
Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu, ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

§11 ust. 6
Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

§11 ust. 7
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
W opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3,
W przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
W opony różnej konstrukcji na osiach składowych,
W opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm,
W opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę,
W opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.

Potrzebujesz pomocy?

Napisz do nas

+48 667 667 664

kontakt@oponum.com.pl